تحلیل و بررسی تکنیک تصویرسازی در گروه سنی متفاوت

تحلیل و بررسی تکنیک تصویرسازی در گروه سنی متفاوت

تحلیل و بررسی تکنیک تصویرسازی در گروه سنی متفاوت دارای 283 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 283
حجم 160 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مقاله روانشناسی

توضیحات کامل

فهرست مطالب : 


فصل اول 

نقاشی چیست؟ 

تصویر در مقام نماد 

نظریه های ادراکی تصاویر 

نظریه های بوم شناختی

نظریه های بوم شناخت

 نسخة نامتغیر گیبسن دربارة نظریة اطلاعات 

ادراک تصویر 

نظریه های ساختگرایانة ادراک تصویر 

نظریة گشتالتی ادراک تصویر 

تاریخچة جهانی نقاشی و بررسی نظری 

نگرش های رشد مدار

نگرش های بالینی ـ فرافکنانه 

نگرش های هنرمندانه 

نگرش های فرآیندی 

نقاشی های کودکان در مقام هنر 

مقایسه با هنر مدرن 

مقایسه با هنر ابتدایی 

آیا کودکان می توانند خصوصیات هنری نقاشی را درک کنند؟ 

شناخت هنر توسط کودکان 

آموزش هنر

نخستین مراحل نقاشی کودکانه 

خط خطی کردن 

حرکات عضلات و اثرگذاری بر روی کاغذ

مراحل تکامل خط خطی کردن

کودک و میمون

خط نوشتنی و ترسیم 

تحول و تکامل خط نگاری 

سرآغاز 

تکامل چهره نگاری 

نیمرخ

صورت یا پرتره

توسعه نمایش فضا

جنبة قصه پردازی در نقاشی کودکان 

چشم انداز شناخت در نقاشی 

فصل دوم 

ویژگی و تفاوت گروه سنی الف با سایر گروه های سنی 

دو و نیم سالگی تا پنج سالگی

از پنج سالگی تا هشت سالگی 

هشت سالگی تا نوجوانی 

مراحل عام در رشد نقاشی 

فصل سوم

بررسی برون افکنی از طریق خط و فضا

خط 

رنگ و تخیلات

چشم انداز تکاملی بکارگیری رنگ

نماد رنگها 

روانشناسی رنگها 

شکل آدم 

نقاشی گروهی از بچه های هم سن و سال

نقاشی خواب و رؤیا

سبک و محتوا

جنبه های گوناگون هنر

نظرگاه هنر کودکان

طرح واره ها 

سرنخ هایی برای هم آرایی اجزا

تأثیر محل نسبی استقرار نقاش

تأثر سرنخ های زمینة کار 

قسمتی از متن :


تکنیک تصویرسازی در گروه سنی های متفاوت
کودکان گروه سنی الف که شامل ابتدا 16 تا 18 ماهگی تا 2 سالگی می باشد. 
کودکان خطوط درهمی را با کمک ابزاری چون مداد و ماژیک و پاستل و … را که بدست می آورند روی کاغذ ترسیم می کنند. کودک در این هنگام هیچ کنترلی روی خطوی ترسیمی ندارد و بی محتوا کار می کند. آن ها از انگشتان نیز در نقاشی استفاده می کنند ممکن است کودک انگشتش را درون ظرف رنگ زده و بدون هیچ آمادگی ذهنی و هیچ تعلیمی افکار درونش را به روی کاغذ پیاده کند. خط پیچ دار که شاید حاوی ذهن پرشور یا مغشوش و یا پرواز روح او و شاید گاهی کاملاً غیرارادی کار شده باشد او خط را با فشار مداد آزادانه روی کاغذ می کشد. فشار کاغذ روی سطح کم و زیاد می شود که بسته به احساسی دارد که در آن حالت با او درگیر است. گاهی کودک از پاشیدن رنگ بر روی سطحی آن چه در درونش است را بروز می دهد که زیاد بسته به علائقش به رنگ خاصی عمل نمی کند قوة تشخیص رنگ و تمایل به رنگ خاص در او به طور کامل شکل نگرفته او هرآنچه در اطراف خود دارد را بهره گرفته و تنها انگیزه اش از کاربرد رنگ به نمایش گذاردن هیجانات درونیش است… 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود